Ankieta
W związku z deklaracją przystąpienia Urzędu do bezpłatnego projektu szkoleniowego, w ramach Inwestycji C.2.1.3 Ekompetencje Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytania. Dzięki Państwa odpowiedziom będziemy mogli dostosować projekt do Państwa potrzeb.
Nazwa gminy
Adres
Województwo
I. Czy istnieje zapotrzebowanie dotyczące szkoleń w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników urzędu w poniższych obszarach:
1. Dostępność cyfrowa
Co obejmuje – tworzenie, edycja i dostosowanie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji, grafik, tj. różnego rodzaju materiałów i zasobów cyfrowych w sposób dostępny cyfrowo z zastosowaniem i wykorzystaniem prostego języka i zgodnie z obowiązującymi zasadami WCAG2.1 i przepisami prawa.
2. Cyberbezpieczeństwo
Co obejmuje
-
Bezpieczne hasła – tworzenie haseł, zarządzanie hasłami, sprawdzanie siły utworzonego hasła.
-
Uwierzytelnianie dwuetapowe – czym jest i jak działa uwierzytelnianie wieloetapowe.
-
Zagrożenia płynące z internetu oraz jak się przed nimi chronić – phishing, smishing, whaling, wirusy, trojany, ransomware, spyware, programy antywirusowe oraz aktualizacje systemu operacyjnego.
-
Bezpieczna chmura danych – jak bezpiecznie przesyłać, przechowywać i udostępniać pliki.
3. Zarządzanie danymi i otwieranie danych
Co obejmuje:
-
Zasady porządkowania i katalogowania danych. Metody przechowywania danych.
-
Techniki ochrony danych przed nieautoryzowanym dostępem. Zabezpieczenie danych przed utratą i uszkodzeniem. Bezpieczeństwo wymiany danych.
-
Praca w trybie zdalnym, umieszczanie plików chmurze, praca zespołu jednocześnie na danych i dokumentach.
-
Wykorzystanie narzędzi do analizy danych. Opracowanie dokumentów.
-
Tworzenie strategii zarządzania danymi. Integrowanie danych w jedną bazę. Wykrywanie błędów. Przechowywanie danych i archiwizacja.
4. Korzystanie z narzędzi do zdalnej pracy i komunikacji
Co obejmuje
-
Praca z narzędziami do komunikacji zdalnej: MS Teams/Google Meet/Zoom; jak bezpiecznie zorganizować spotkanie zdalne; konfiguracja ustawień spotkania zdalnego; jak bezpiecznie udostępniać dane podczas spotkania online.
-
Praca z narzędziami do pracy zdalnej: Praca z pakietem Google – Skrzynka pocztowa G-mail; Dysk Google Drive; Praca z kalendarzem; Czat Google; Arkusze Google; Formularze Google; Prezentacje Google; Google Keep; Dokumenty Google.
5. Korzystanie z narzędzi/aplikacji oferowanych na szczeblu krajowym takich, jak e-Puap, mObywatel, chmura krajowa, profil zaufany
Co obejmuje
Praktyczna praca urzędnika z narzędziami online/aplikacjami z obszaru e-Puap/mObywatel w takim zakresie jak: Dokumenty urzędowe; Dotacje i dofinansowania; Postępowania; Nieruchomości i środowisko; Pozostałe sprawy; Sprawy publiczne; Systemy teleinformatyczne – wszystkie powyższe dostępne pod adresem https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-urzednika.
6. Wsparcie użytkowników w zakresie korzystania z usług e-administracji
Co obejmuje
-
Wsparcie merytoryczne i praktyczne obywatela – przez urzędnika – w zakresie korzystania z usług online e-administracji jakie są dostępne pod adresem: Usługi dla obywatela – Gov.pl – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
-
Wsparcie merytoryczne i praktyczne przedsiębiorcy – przez urzędnika – w zakresie korzystania z usług online e-administracji jakie są dostępne pod adresem: Usługi dla przedsiębiorcy – Gov.pl – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
-
Wsparcie merytoryczne i praktyczne rolnika – przez urzędnika – w zakresie korzystania z usług online e-administracji jakie są dostępne pod adresem: Usługi dla rolnika – Gov.pl – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
7. Inne, jakie?
A) Tworzenie cyfrowych treści audiowizualnych
Co obejmuje
-
Uzyskanie przez urzędnika wiedzy nt. tworzenia zaawansowanych, cyfrowych treści audiowizualnych przy wykorzystaniu takich programów jak Prezentacje Google oraz Canva.
-
Canva- jak praktycznie stosować program Canva w życiu codziennym oraz pracy zawodowej (tworzenie treści do druku oraz internetu).
-
Prezentacje Google – jak praktycznie stosować program Prezentacje Google w życiu codziennym oraz pracy zawodowej (tworzenie atrakcyjnych oraz niebanalnych prezentacji).
B) Jak skutecznie posługiwać się ogólnodostępnymi narzędziami AI:
Co obejmuje
-
Uzyskanie przez urzędnika wiedzy nt. posługiwania się ogólnodostępnymi modelami językowymi sztucznej inteligencji (AI).
-
Chat GPT- omówienie narzędzia; działanie; wersje.
-
Google Gemini- omówienie narzędzia; działanie; wersje.
-
Microsoft Copilot- omówienie narzędzia; działanie; wersje.
-
Prompt – czym jest prompt; zasady tworzenia promptów.
II. Czy mają Państwo specjalne potrzeby lub oczekiwania, które powinniśmy uwzględnić?